I dag har vi varit på Lilla sthlm hundutställning




Och jag inser verkligen hur lite jag har saknat detta påfund, jag har inte saknat det de minsta kan jag ju säga.
Nu var det gott om plats och inte alls mkt hundar eller människor, alltså en helt ok utställning om ni frågar mej.

I dag följde jag alltså med min kompis Kia och ställde hennes Mojo i Junior klassen, det började med att han inte alls tyckte att gallret vid ingången var särskilt inbjudande. Kia och jag trodde det var dom snurrande dörrarna som var direkt motbjudande men så fel hade vi alltså *s*

Väl inne så skulle Mojje gå med huvudet under vagnen eller så höll han sej väldigt nära den så att han liksom kunde smyga runt helt osynlig. Försök gömma dej som stor Presa hane på över 50 kg, det var inte särskilt övertygande men väldigt charmigt ändå. Golvet var ju med till en början direkt livsfarligt men efter en stund så gick det bra att knalla runt på.

Domaren, ja va ska man säga? Man kan ju tycka att dom borde ha lite kännedom om hur en hund fungerar, ja eller djur överhuvudtaget. Man kan liksom inte bete sej hur som helst!
Men men han fick fin kritik och en slät 1:a

Här är han Mojo mannen, bilderna är av kass kvalitet eftersom jag använde min sunkiga mobilkamera.



Jag fick till en bild med Kia och Mojje i ringen med, som sagt inte av den bästa kvaliten men va fasen man ser ju!!



Mojje var jätte duktig i ringen och sprang på riktigt bra!


Nu kommer det lite blandade bilder i från påskhelgen, ja den är ju inte slut ännu men för mej tar den slut i dag eftersom jag måste åka och jobba i morgon. Ganska skönt ändå eftersom jag får en ledig dag när jag jobbar en röd dag plus betalt i OB.



Brorsan hade köpt en ful kycklingdräckt, denna var syrran snabb med att dra på sej haha.



Ådi tyckte det var dags att nypa pippin, någon gång måste man markera. Enough is enough!!



Fille tyckte det var både roligt och läskigt



Jag och Tildisen :)



Dragisen har börjat blivit lite grå om nosen, inte lika mkt som Frost men det har kommit nu.



Lite gråare där ja.

Nej nu ska vi ta igen oss ja eller jag ska ta igen mej för jag är trött som fan.

C ya!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0